T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİNGÖL / MERKEZ - Borsa İstanbul Sarayiçi İlkokulu

OKUMA DÜNYASININ KAPILARINI ARALA (eTwinning projemiz)

Okulumuz Sınıf öğretmenlerinden Semra DAĞ'ın kurucu, Müdür Yardımcımız Özlem YILMAZ ÇAĞIRMAN'ın proje üyesi olarak yürüttüğü OKUMA DÜNYASININ KAPILARINI ARALA  (eTwinning projemiz)başlamıştır.

Proje Ortaklarımız

İMKB Sarayiçi İlkokulu, Bingöl, Türkiye

Ali Kuşçu İlkokulu, Mamak, Türkiye

ÖZEL ANTALYA YEDİİKLİM İLKOKULU, Muratpaşa, Türkiye

Atatürk İlkokulu, Çorlu, Türkiye

Vakıfbank İlkokulu, Nazilli, Türkiye

YÜKSELİŞ İLKOKULU, Merkez, Türkiye

Melekli Atatürk İlkokulu, Merkez, Türkiye

Gülhanım Karasu İlkokulu, Yıldırım, Türkiye

Proje hakkında

Öğrencilerimizde yıllardır genel anlamda kitaplardan uzak durmaları neticesinde okumayı sevmediklerini gözlemledik. Bunun için biz projede okumayı eğlendirerek ,yaparak yaşayarak , web 2.0 araçlarını kullanarak, oyunlar oynatarak ,keşfederek, araştırarak okumanın bir gereksinim olduğunu hissettirmek istedik.


We have observed that our students generally do not like to read as a result of staying away from books for years. For this, we wanted to make you feel that reading is a necessity by entertaining reading, living by doing, using web 2.0 tools, playing games, exploring and researching.

HEDEFLER

Öğrencilere proje sürecinde:

*Kitap okuma alışkanlığı kazandırmak,

*Okuma sevgisini aşılamak,

*Öğrencilerle kitaplar arasındaki bağı güçlendirmek,

*Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek,

*Oyunla okumayı bütünleştirmek,

*Sosyal becerilerini geliştirmek,

*Okuyarak kelime hazinesini geliştirmek,

*Disiplinler arası etkileşimi sağlamak.


Students during the project process:

* To gain the habit of reading books,

* To instill a love of reading,

* Strengthening the bond between students and books,

* Developing creative thinking skills,

* Integrating reading with games,

* Developing social skills,

* Improving vocabulary by reading,

* To provide interdisciplinary interaction.

ÇALIŞMA SÜRECI

OCAK

*Proje ortakları ile tanışma, whatsapp gruplarının oluşturulması,ortaklar arasında görev dağılımı ve aylık değerlendirme takviminin belirlenmesi,projenin logosunun oluşturulması,projenin tanıtılması.

ŞUBAT

*Okuduğunu anlama online uzman desteği, veli semineri,göz kaslarını geliştirici etkinlikler,okuma çalışmalarını oyunla destekleme,öğrenciye anket yapılması.

MART

*22 Mart Kütüphaneler Haftası'nda kütüphane gezisi veya sanal tur ,kütüphane üyeliği ve kitap incelemesi,kelime hazinesi geliştirici eğlenceli aktiviteler,

NİSAN

*Yazar ve öğrencilerin buluşması,bir hikaye kitabının okunarak resmedilmesi ve resmin jigsaw puzzle web 2.0 aracıyla puzzle oluşturulması.

MAYIS

*Her öğrencinin kendi kitabını oluşturulması ve okuduğu kitaplardan en çok sevdiği cümlesini bir uçurtmaya yazıp uçurması, değerlendirme anketi,

*Sergi

YAYGINLAŞTIRMA

Facebook, Instagram, Eba ,Okul web sitesiJANUARY

* Meeting with the project partners, creating whatsapp groups, task distribution among partners and determining the monthly evaluation calendar, creating the logo of the project, promoting the project.

FEBRUARY

* Reading comprehension online expert support, parent seminar, activities to improve eye muscles, supporting reading activities with games, making a student survey.

MARCH

* Library tour or virtual tour, library membership and book review, vocabulary enhancing fun activities on March 22, Libraries Week,

ENGAGEMENT

* Meeting of writers and students, illustrating a storybook by reading and creating a puzzle with the jigsaw puzzle web 2.0 tool.

MAY

* Each student to create his own book and write the phrase he likes the most from the books he read on a kite and fly it, evaluation questionnaire,

*Exhibition

Dissemination

Facebook, Instagram, Eba, School website

BEKLENEN SONUÇLAR

Proje süresince öğrencinin okuduğu kitap sayısının arttırıldığı ,öğrencilerin yapmış olduğu çalışmaların sergilendiği, her öğrencinin kendisinin oluşturduğu hikaye kitabının yer aldığı ve web 2.0 araçlarının etkin kullanıldığı bir Twinspace oluşturmak istiyoruz.


During the project, we want to create a TwinSpace where the number of books the student reads is increased, the works of the students are exhibited, the story book created by each student is included and the web 2.0 tools are used effectively.

 

Etkinliklerimiz;

 

 

 

09-05-2021

 

 

 

OKUMAYI OYUNLA DESTELEME ETKİNLİĞİMİZ

"Hazine Avı"

Öğrencilerimizden ebeveynleri ile birlikte evlerinin krokilerini çizip evin bazı bölümlerine bilmeceler saklamalarını istedik.

 

Bilmecenin cevabı olan nesneye ulaştığında saklanmış olan tekerlemeyi bulup okuması istenmektedir. Bu görevi yerine getirdiğinde krokide sonraki bilmeceye gitmeye hak kazanır ve oyunun sonunda hazineye ulaşır.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 23.02.2021 - Güncelleme: 10.05.2021 11:14 - Görüntülenme: 499
  Beğen | 18  kişi beğendi