Okulumuz Sınıf öğretmenlerinden Semra DAĞ'ın proje üyesi olarak yürüttüğü TASARIM PARMAKLARININ UCUNDA (eTwinning projemiz) başlamıştır.
Proje Ortaklarımız
İMKB Sarayiçi İlkokulu, Bingöl, Türkiye
Ali Kuşçu İlkokulu, Mamak, Türkiye
Gülhanım Karasu İlkokulu, Yıldırım, Türkiye
Doğanlı Eşref Taşhan Ilkokulu, Merkez, Türkiye
Plevne İlkokulu, Altıeylül, Türkiye
Beyoğlu İhsan Şerif İlkokulu, Beyoğlu, Türkiye
Şerafettin Tunalı İlkokulu, Susurluk, Türkiye
Acıpayam Cumhuriyet İlkokulu, Acıpayam, Türkiye
Ayşe Tokur İlkokulu, Yenimahalle, Türkiye
Güzelordu Meliha-Lütfü Türkmen İlkokulu, Altınordu, Türkiye
Proje hakkında
Öğrencilerin ders boyunca dikkat sürelerinin azaldığı gözlenmiştir. Bu yüzden derslerde web 2.0 araçlarından yararlanarak öğrencilerimizin eğlenerek öğrenecekleri etkinlikler ile dersleri daha kaliteli bir hale getireceğimizi düşünüyoruz. Bu proje ile öğrencilerden veli gözetiminde web 2.0 araçlarını derslerde kullanmalarını istiyoruz.
It was observed that students' attention span decreased during the lesson. For this reason, we think that we will make the lessons more quality with the activities that our students will learn by having fun by using web 2.0 tools in the lessons. With this project, we ask students to use web 2.0 tools in lessons under the supervision of their parents.
HEDEFLER
*Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek.
*Öğrencilerin ders boyunca merakını canlı tutmak.
*Girişkenliklerini harekete geçirmek.
*Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek.
*Web 2.0 araçları hakkında temel beceri ve deneyim kazandırmak.
*Farklı uluslardan edineceği arkadaşlarıyla irtibat kurarak onlara karşı olumlu tutum kazanmak.
* Developing students' social skills.
* Keeping students' curiosity alive throughout the lesson.
* To activate their assertiveness.
* Developing creative thinking skills.
* To gain basic skills and experience about Web 2.0 tools.
* To contact friends from different nations and gain a positive attitude towards them.
ÇALIŞMA SÜRECI
ŞUBAT :Proje ortakları ile tanışma, whatsapp gruplarının oluşturulması, ortaklar arasında görev dağılımı ve aylık değerlendirme takviminin belirlenmesi, proje logosunun oluşturulması, projenin tanıtılması , Canva ile proje afişi hazırlanması
MART: WORDART, INSHOT, RENDERFOREST
NİSAN : PIXTON , WORDWALL , VOKİ
MAYIS : KAHOOT ,GİF , QUİVER
HAZİRAN : QUİZZ, JİGSSAW PLANET
YAYGINLAŞTIRMA
Facebook, Instagram, Eba ,Okul web sitesi
FEBRUARY: Project to meet with partners, creation of WhatsApp group, determiningthe distribution of tasks between the partners and calendar month assessment, the creation of the project logo, promoting the project, preparation of posters with Canva
MARCH: WORDART, INSHOT, RENDERFOREST
APRIL: PIXTON, WORDWALL, VOKI
MAY: KAHOOT, GIF, QUİVER
JUNE: QUIZZ, JIGSSAW PLANET
Dissemination
Facebook, Instagram, Eba, School website
BEKLENEN SONUÇLAR
*Web 2.0 araçlarıyla sınıf dışı ortamlarda da rahatlıkla çalışabilmesi, farklı öğrenme tarzları olan öğrencileri destekler.
*Farklı web 2.0 araçlarını kullanan öğrenci daha aktif olur.
*Öğrencileri ileriki hayatlarında teknoloji okuryazarı, aktif ve katılımcı bireyler olmaya iter.
*Web 2.0 araçları ile gösterdiği çalışmanın karşılığını somut olarak görür.
*Öğrencilerin özgüvenlerinin gelişmesini sağlar.
*Öğrenciler hazırladıkları ürünleri istediklerinde rahatlıkla değiştirip, geliştirebilirler.
* It supports students with different learning styles, as it can work easily in outdoor environments with Web 2.0 tools.
* Students who use different web 2.0 tools will be more active.
* It pushes students to be technology literate, active and participatory individuals in their future lives.
* It sees the results of the work it shows with Web 2.0 tools.
* Provides the development of students' self-confidence.
* Students can easily change and improve the products they have prepared whenever they want.