T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİNGÖL / MERKEZ - Borsa İstanbul Sarayiçi İlkokulu

Başarıyı Arttırıcı Önlemler

Öğrencimizin Başarısını Artırmak İçin                       Evde Alabileceğiniz  Önlemler Sevgili Velilerimiz:    Başarı tesadüfî değildir. Öğrencilerimizin okul başarısını daha da arttırmak   amacıyla yaptığımız çalışmalarda başarıyı hazırlayan bir çok faktör olduğunu  görüyoruz. Bu faktörlerden bir kısmı aile ortamı , bir kısmı okul, öğretmen ve  çevresel faktörlerle ilgili görülüyor. Başarıyı artırma konusunda aile –okul işbirliğinin  önemi ve gereği üzerinde hassasiyetle duruyor ve aşağıdaki konularda ilgi ve  çabalarınızı bekliyoruz. 1- Çocuğunuzun her gün takip ettiği bir “ Günlük Çalışma Planı” var mı? 2- Okulda öğrendiklerini evde tekrarlıyor mu? Çünkü tekrar, öğrendiklerini kalıcı hale getirir. 3- Televizyon ve bilgisayarı gereğinden fazla kullanırsa, bu yas grubu öğrencilerinde bu durum, özellikle derslerde dikkat toplayamama olarak yansımaktadır. Televizyon ve bilgisayarın kontrollü kullanımı konusunda yeterince duyarlı ve kararlı davranabiliyor musunuz? 4- Uykusuzluk dikkat dağınıklığına ve iştahsızlığa yol açar. Çocuğunuz 8-9 saat uyuyor mu ? 5- Basarı, beslenmeyle yakından ilgilidir. Kahvaltısı yetersiz öğrencinin dikkati de zayıflıyor. Çocuğunuza sağlam bir kahvaltı yaptırıyor musunuz ? 6- Öğrenci istemezse kimse ona bir şey öğretemez. Çocuğunuz öğrenmeye istekli mi ? Çocuğunuzun gerçekçi hedefleri var mı? Geleceğe ilişkin sağlam hedefler oluşturmasına yardımcı olabiliyor. musunuz? Unutulmamalıdır ki hedefi olmayan gemiye hiç bir rüzgarın faydası olmaz. 7- Çocuğunuzun ders çalışma ortamı nasıl? Uygun çalışma ortamı var mı? Televizyon, bilgisayar  gibi dikkatini dağıtabilecek eşyaları ders çalışma ortamından kaldırıp sakin bir ortam hazırladınız mı  8- Çocuğunuzun kişisel problemleri, kimseyle paylaşmadığı bir sıkıntısı olabilir mi? 9- Ders için gerekli malzemelerin hazır olup olmadığını arada kontrol ediyor musunuz? Sözlük, imla kılavuzu, atlas, cetvel v.b gerekli malzemeyi ararken büyük vakit kaybı yaşanıyor mu? 10-Anlayarak –kavrayarak mı çalışıyor, yoksa ezberliyor mu? Not için mi , öğrenmek için mi  çalışıyor ? 11- Araştırdığı konuyu kaynak kitap veya internetten kopyalama yoluyla değil kendi cümleleriyle  yazıp anlatabiliyor mu? 12- Çalışırken önemli noktaları not alıyor, altını çiziyor, sekil -harita kullanıyor mu? 13- Öğrendiklerini, yasamla bağlantısını kurmasına yardımcı oluyor musunuz? 14- Ödevlerini aksam saat 21.00 dan önce bitiriyor mu? Saat 21:00 dan sonra yapılan ödevler  verimli olmayacaktır. 15-Kitap okumanın her ders için birçok faydası vardır. Çocuğunuz her gün kitap okuyor mu ? 16-Performans ödevlerini ve proje çalışmalarını son günlere bırakmamaya özen gösteriyor mu? Sevgili Velilerimiz; Okul ve aile olarak kendi payımıza düşen sorumlulukları görmek ve gerekli tedbirleri alırken işbirliği yapmanın önemine inanıyor, yukarıdaki maddelerin  takibinde kararlı , tutarlı ve duyarlı davranmanızı bekliyoruz. Detaylı görüşmeler için Okul Rehberlik Servisine başvurulmalıdır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.09.2017 - Güncelleme: 15.08.2023 16:51 - Görüntülenme: 419
  Beğen | 0  kişi beğendi